12/03/2016

Parę słów o konferencji "Oblicza Wampiryzmu"


Stowarzyszenie Badaczy Popkultury Trickster po raz kolejny zorganizowało konferencje naukową. Tym razem pod obiekt badań wzieli postać wampira. 2 i 3 grudnia we Wrocławiu odbywały się wykłady, na które słuchacze mieli wstęp wolny. Nie mogłam ominąć takiego wydarzenia i wybrałam się na jedną z wielu konferencji. 

Na konferencji, którą wybrałam miałam okazję wysłuchać trzech wykładów : 

1. mgr Anna Kaczmar (UZ) - Śledztwo prowadzi Nieumarły. Wizerunek wampira detektywa w amerykańskiej popkulturze 

2. mgr Daria Tyblewska (UMK) – Współczesne wampiry a człowieczeństwo – analiza porównawcza Edwarda Cullena i Stefana Salvatore’a

3, dr Katarzyna Kaczor (UG) – Louis z Nowego Orleanu, Edward z Chicago i Bill z Luizjany, czyli wampiry z Nowego Świata versus ich antenaci ze Starej Europy



Na wykładach omawiane były postacie wampirów z seriali jak i książek. Muszę przyznać, że najbardziej czekałam na konferencję o współczesnych wampirach prowadzony przez mrg Darie Tyblewską i wcale się nie zawiodłam. Nie były poruszane jakieś odkrywcze zagadnienia i osoby, które interesują się taką tematyką ( tak jak ja) albo chociaż raz oglądały Zmierzch i Pamiętniki wampirów same doszłyby do takich wniosków, ale mimo wszystko wykład pokazał podobieństwo Edwarda i Stefana, któych było sporo. 




To co mnie pozytywnie zaskoczyło to to, że na konferencji było trochę osób w moim wieku, ale były też osoby dużo starsze ode mnie. Jeszcze przed rozpoczęciem trzy panie ok. czterdziestki, które siedziały przede mną rozmaiwąły o wampirach. Powiecie co w tym dziwnego skoro były na konferencji poświęconej krwiopijcom. Nby nic, ale próbowałam wyobrazić sobie moją mame zangażowaną w taką dyskusje i kompletnie tego nie widziałam. Dlatego byłam zaskoczona, ale w tym pozotywnym znaczeniu, ponieważ to pokazuje, że nie tylko osoby w moim wieku interesują się tematem istot nadprzyrodzonych. 




Bardzo podoba mi się inicjatywa SBP Trickster. Na takiej konferencji można posłuchać o tym co nas fascynuje, wypić dobrą kawę i porozmawiać z ludźmi, którzy myślą podobnie lub mają inny punkt widzenia i te osoby przedstawią ci dane zagadnienie z zupełnie innej strony. Nie tylko nowi ciekawi ludzie, mile spędzony czas, ale również nowe doświadczenie. Jestem pewna, że jeżeli będaą organizowane kolejne tego typu wydarzenia to wezmę w nich udział.


Udostępnij ten wpis /span>

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą waszą opinię i wsparcie.

(Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych)

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.