3/09/2016

#08 - Pogaduchy u Aguchy Book Tag



baner autorstwa Kasi

Kiedyś wspominałam Wam o pewnej grupie na FB, którą założyła Agnieszka z bloga Książka od kuchni. Jakiś czas temu tworzyliśmy grupowe zakładki, a teraz pora na tag książkowy. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym, co robimy wspólnie i do nas dołączyć to zapraszam serdecznie - Pogaduchy u Aguchy

Mam nadzieję, że wpis Wam się spodoba i Was nim nie zanudzę, bo jest on dość długi. Koniecznie dajcie znać w komentarzach jakie książki Wy byście dopasowali do danej kategorii, a może wybralibyście to samo, co ja? Jeżeli chcecie zrobić ten tag na swoich blogach, czy też kanałach na YT to czujcie się nominowani.
                                                    

Randy Pausch z "Ostatniego wykładu" to nie tylko postać, ale prawdziwa osoba, gdyż Randy żył naprawdę. Żył, bo nie ma go już z nami. To człowiek, który swoją książką otworzył mi oczy na pewne sprawy. Pokazał, że można, a nawet trzeba dążyć do spełnienia swoich marzeń. Nawet tych najskrytszych. Randy Pausch przez Ostatni wykład pozwolił innym ludziom poznać jego historię. Historię człowieka, który według mnie jest godny do naśladowania. 






Myślę, że w pewnym sensie takim bohaterem jest Siergiej z "Planu" Patrycji Gryciuk. Siergiej to bardzo ważny i bogaty biznesmen. Zajmuje się biopaliwami.Jeżeli chodzi o interesy to raczej nikomu nie ufa. Nigdy nie chciał wtajemniczyć Annę w sprawy biznesowe. 





Numer telefonu to historia dziewczyny, która nie potrafi pogodzić się z odejściem swojej matki. Mimo tego, że od jakiegoś czasu rodzicielka dziewczyny już nie żyje ona codziennie dzwoni do matki. Do czasu, gdy połączenie zostało odebrane. Jeżeli jesteście ciekawi przez kogo i jak potoczy się historia bohaterki to oczywiście zachęcam Was do przeczytania książki. 







 W powieści Doroty Gąsirowskiej "Primabalerina" ważnym motywem jest podróż.Główna bohaterka wyjeżdża do klimatycznego Lwowa. Podróż ta sprawi, że  otworzy się na miłość i pozna tajemnice swojej przeszłość.




Bardzo trudno było mi coś znaleźć do tej kategorii, ale gdy popatrzałam na swoją biblioteczkę to znalazłam Władcę Piasków, w którym znajdują się elementy przyrody; pustynie i zwierzęta.  






Tutaj idealnie sprawdzi się debiut literacki Sylwii Trojanowskiej "Szkoła latania", która opowiada o Kasi, która postanowiła zmierzyć się ze swoją wagą, ale również ze swoimi lękami. 






Do tej kategorii miałam kilka książek, które idealnie pasowałyby, ale postawiłam na moja ukochaną Szmaragdową tablicę, w której Alain postanowił pomóc głównej bohaterce w śledztwie.




W tej kategorii wiedziałam od razu, co będzie idealnie pasować. "450 stron" Patrycji Gryciuk, gdzie główna bohaterka Wiktoria jest znaną i szanowaną pisarką. W książce pojawia się również motyw plagiatu. I jeżeli nie czytaliście jeszcze 450 stron to lepiej to nadróbcie, bo poleci foch. XD







"Playlist for the dead" to książka, w której muzyka odkrywa bardzo dużą rolę. Dodatkowym plusem tej książki są piosenki nawiązujące do każdego rozdziału, które można słuchać podczas czytania. 





Tutaj postawiłam na książkę którą przeczytałam kilka lat temu i nadal nie mogę przestać o niej myśleć. To opowieść o wojnie ludzi z wampirami i o miłości, która nie powinna się zdarzyć. Po maturze na pewno jeszcze raz przeczytam Imperium wampirów. 





Po raz kolejny "450 stron"






 Niestety nie czytałam chyba jeszcze książki, w której akcja toczyłaby się w bibliotece. Ale może wy mi coś polecicie ?



"Utrata" Rachel Van Dyken to zdecydowanie przesłodzona historia chociaż wiem, że ta cześć ma wiele fanów.





Po raz kolejny "Primabalerina", gdzie był przecudowny kotek. Był słodziakiem. Kocham koty <3 <3







       Inny świat to raczej cecha charakterystyczna do science fiction, którego ja wcale nie czytam.




 Z tego, co pamiętam to w Imperium wampirów był król. Nic innego nie przychodzi mi do głowy niestety. 





Na pewno wiecie,którą powieść kocham, bo wspominam o nie prawie w każdym tagu - Plan Patrycji Gryciuk. 




Zdecydowanie książka z moimi ulubionymi baśniami Andersena - Królowa Śniegu <3 To mój taki powrót do dzieciństwa, a jednocześnie poprawiacz humoru.


Wszystkie książki Remigiusza Mroza, które muszę w końcu nadrobić.




 Kasacja Remigiusza Mroza, którą po prostu uwielbiam. Tutaj znajdziecie wiele informacji o świecie prawników.




Książka, którą czytam od października  i nadal nie mogę jej skończyć, czyli "50 twarzy Greya"







"Ostatni wykład", o którym wspominałam wyżej.
















Co tu dużo pisać. Po prosu Kosogłos, którego uwielbiam i będę do niego na pewno wracać po latach, bo to przecudowna książka. 




 Jest to książka, którą upolowałam chyba rok temu w Biedronce z tego, co pamiętam za ok 15 zł, więc zrobiłam interes życia hahha, bo książka jest naprawdę cudownie wydana.  Mówię tutaj o "Małych kobietkach" w bardzo słodkim i dziewczęcym wydaniu z przepięknymi ilustracjami. 





Każda książka pięknie pachnie, dlatego nie mogę wskazać tej jednej.  W sumie to wąchanie książek to mój kolejny nałóg. Zawsze, gdy otrzymam nawą paczkę muszę powąchać książki. Czy wy też tak macie?





W dzieciństwie uwielbiałam bajkę, w której zakochały się chyba wszystkie małe dziewczynki, czyli "Kopciuszka", ale chyba największy sentyment mam do "Królowej śniegu". Pamiętam, że tą bajkę po prostu oglądałam i czytałam, co chwilę. 






Niestety w swoim życiu przeczytałam bardzo mało klasyki, ale postawiłam na lekturę szkolną, która bardzo mi się spodobała. Jest to "Lalka" Bolesława Prusa. I tak niech Łęcka idzie do piekła XDXD albo gdziekolwiek byleby najdalej. 




Moje spojrzenie na kulturę – ulubiona ekranizacja książki.

Kilka osób już się zapewne domyśla, co jest moją ulubioną ekranizacją, ale dla tych, którzy nie wiedzą jest to film, który oglądałam milion razy i mogłabym oglądać nieskończenie wiele razy, a  i tak będę ryczeć przy nim jak głupia.  Proszę państwa przedstawiam Wam "Pamiętnik" na podstawie książki N. Sparksa.





Znów postawię na lekturę szkolną. Tym razem na "Zbrodnię i karę". Na początku ciężko mi było przebrnąć przez tę książkę, ale potem robiło się coraz lepiej.  



 Może "Złe dziewczyny nie umierają. Nie jest to książka idealna i ja dostrzegam jej wady, ale mimo tego naprawdę miło spędziłam przy niej czas i myślę, że jeżeli nie ma się wobec niej zbyt dużych oczekiwań to książka może przypaść do gustu. 





Czytam naprawdę wiele blogów książkowych, ale ostatnio moim ulubionym jest Siostry w bibliotece, na który serdecznie Was zapraszam. 




Zdecydowanie moje łózko. Nie ma lepszego miejsca na czytanie.



Ostatnio przeszło tornado w mojej biblioteczce, bo pożyczałam książki ciotce potem robiłam zdjęcia na instagrama, więc musiałam wyjąć sporo książek. Niestety nie miałam czasu tego ogarnąć no , ale jak kategoria każe pokazać biblioteczkę to pokazuję.




Udostępnij ten wpis /span>

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą waszą opinię i wsparcie.

(Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych)

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.